Thursday, April 12, 2007

Semesterplaner

Jag vill bara tipsa alla om möjligheten att få resa långt i sommar, utan att tynga miljösamvetet. Fritidsresor anordnar tågcharter till norra Italien!!! Visst låter det underbart! De provstartar med 4 avgångar med 20 platser per avgång. Avresan sker från Malmö, men som bonus bjuder SJ på tågresa till Malmö för halva priset. Biljetterna släpps 19 april.

Jag hoppade jämfota när jag läste om tågcharter. Det lustiga var att jag och min reskompanjon (vi har pratat om att resa någonstans i ihop i över 2 år) hade beslutat oss för att resa till norra Italien, någonstans kring Gardasjön, under sommaren, men ingen av oss vill flyga (lika delar miljösamvete och dödsångset) men vi hade spanat lite på nätet på hur vi då skulle ta oss dit med tåg, och la planerna på is, varken hon eller jag är den organisatoriska facist vars roll någon av oss mer eller mindre skulle fått axla under semestern (!!!), med byten hit och dit med olika tågbolag och biljetter och anslutningar. Så tack Fritidsresor-Lottie för tågcharter!!!

/Hanna (som senast var utomlands 1999)

No comments: